VELKOMMEN TIL OSS!

Trollknausen barnehage er en privat barnehage med to avdelinger som ligger i Stamsund, i Lofoten.

Trollknausen barnehage har to avdelinger. Småtrollan er for de yngste barna, mens Trollan er for barna i alderen 3-5 år.

Barnehagen ligger i naturskjønne omgivelser i Stamsund, og vi har et unikt uteområde. Utenfor gjerdet har vi tilgang på flere naturområder og vi har Hermannsvika som nærmeste nabo. Dette er et turområde vi benytter oss mye av.

I vår barnehage fokuserer vi på sosial kompetanse, da det er en forutsetning for å kunne fungere godt sammen med andre mennesker. Sosial kompetanse omfatter ferdigheter, kunnskap og holdninger som utvikles gjennom sosialt samspill. Det å få og ha venner, inkludere, støtte og hjelpe hverandre er viktige egenskaper. Det å ivareta egne behov og interesser, samtidig som en respekterer andre behov er en viktig prosess.

Trollknausen barnehage vektlegger omsorg og trygghet, inkludering, barns medvirkning og foreldresamarbeid.